Processen med etablering af et cykelspor fra jernbanebroen til Skanderborgvej er atter tilbage… på sporet.
Den nødvendige dispensation for en servitut om ”permanent ekstensivering” af marken langs med Emborgvej er kommet på plads. I den forgangne uge har økonomiudvalget i byrådet derfor godkendt køb af jord til stien, og nu mangler blot lodsejerens underskrift på købsaftalen for at projektet kan komme videre, fortæller Claus Leick (SF), formand for klima, miljø og plan-udvalget.
I næste fase vil KMP-udvalget og forvaltningen mødes med trafikgruppen i ABAF og planlægge etableringen af stien. Tidsplanen afhænger blandt andet af leveringstiden på den bro, der skal føre stien over åen, men med lidt held kan der måske være indvielse af cykelsporet til august, lyder det fra Claus Leick.
